Commissie Bestuurlijke zaken

 

De CBZ behartigt namens de kerkenraad het beheer van materiële, organisatorische en bestuurlijke zaken.
Dit om de kerkenraad te ontlasten door deze zaken over te nemen.
Regelmatig vindt er  overleg plaats met de kerkenraad algemene zaken.

Aandachtsgebieden:

- Beheer van gebouwen, terreinen en inventaris
- Financiën
- Personeel en algemene zaken
- Publicatie en communicatie

Voor elk van de aandachtsgebieden zijn een aantal leden van de commissie verantwoordelijk.
Hierdoor is het mogelijk bepaalde zaken (snel) met een aantal leden af te stemmen en voor te bereiden om in de vergadering een beslissing te kunnen nemen.

Daarnaast stuurt de CBZ nog een groot aantal commissies aan.
Het is de bedoeling dat de CBZ ook contact gaat onderhouden met deze commissies en overleg heeft om bepaalde zaken waar men tegenaan loopt te bespreken.

Samenstelling van de commissie:

De commissie bestaat uit een dagelijks bestuur  van 3 leden en nog 6 andere leden.
Met 9 leden zijn we verantwoordelijk voor de bovenstaande aandachtsgebieden. De CBZ vergadert iedere 4-6 weken.

Kortom: de CBZ houdt zich dus bezig met niet geestelijke zaken.
Het is dan ook de bedoeling dat u met zaken die betrekking hebben op bovenstaande punten geen contact meer opneemt met de kerkenraad maar deze zaken voorlegt aan de CBZ.

Wij hopen op een goede samenwerking met de gemeente, diverse commissie en de kerkenraad.
Communiceren met de CBZ gaat het makkelijkste via de email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

De Commissie van Beheer (CvB) is per november 2014 opgegaan in de CBZ.